Nästa fodral vi tar en titt på är iClear från Griffin. iClear är ett fodral i klar hårdplast som skyddar iPhone och som tillsammans med medföljande clip och armband går att fästa på olika sätt.

Söker du svenska utvecklare för iPhone och iPad? Vi har "hela listan" som det brukar heta. Kolla in Sveriges mest omfattande lista på svenska iPhone-utvecklare som ständigt växer.
Nästa fodral vi tar en titt på är iClear från Griffin. iClear är ett fodral i klar hårdplast som skyddar iPhone och som tillsammans med medföljande clip och armband går att fästa på olika sätt.

Publicerat i iPhone, Tillbehör | Inga kommentarer »
Många är nyfikna på fodral till iPhone för att skydda den och bära den på olika sätt. Vi har tittat närmare på Protective Cover från Incase, ett enkelt men robust skal helt i gummi som ger bra grepp och skydd mot stötar.

Publicerat i iPhone, Tillbehör | Inga kommentarer »
Nyheten kom torsdag morgon (11/10): iPhoneSimFree säger nu att deras senaste programvara nu låser upp en iPhone med 1.1.1 firmware. Tyvärr tar dom $59 (ca 400kr) per licens av upplåsningsprogramvaran men det är ändå jättespännande.
Förtydligande:
Vi köpte en iPhoneSimFree licens för 10 minuter sedan och ska nu testa låsa upp en helt ny iPhone 1.1.1 från lagerhyllan – kommer det fungera?
Uppdaterat: Vi kan bekräfta att iPhoneSimFree fungerar! Läs mer nedan!
Publicerat i Köpa iPhone, SwePhone | Inga kommentarer »
Ni som hänger med i iPhone-nyheterna har säkert redan hört det: Hackarna har nu lyckats med ”jailbreak” av 1.1.1-mjukvaran för iPhone. Vad innebär det då? Jo det innebär bara att de tagit sig in i telefonen och kan installera och köra egna program på den.
Det innebär INTE att man kan låsa upp en iPhone med 1.1.1. Låsa upp i detta sammanhang syftar på tekniken för att använda andra SIM-kort med telefonen, något som krävs för att använda iPhone med svenska operatörer.
Fortfarande kräver en 1.1.1-iPhone att man använder AT&T som operatör, även efter jailbreak. Fortfarande gäller vår varning för 1.1.1. Vill du kunna ringa med din iPhone i Sverige, uppdatera INTE till 1.1.1, även fastän jailbreak lyckats.
Publicerat i iPhone, Upplåsning | 5 kommentarer »
Är du nyfiken på skillnaderna mellan iPhone och iPod touch? Förutom den uppenbara – att iPhone är en telefon – finns det en del annat som skiljer dem åt. Vi har tagit lite bilder och gått igenom de viktigaste skillnaderna.

Publicerat i iPhone | 51 kommentarer »
Igår gav vi er ett smakprov på SwePhone 1.0 beta 2.
Idag släpper vi det för nedladdning!
Vill du se framtida versioner av SwePhone?
Glöm inte att donera, vi tycker 100kr är lagom!
Inte tillgång till PayPal?
Maila oss på info@iFun.se så löser vi det!
Publicerat i SwePhone | Inga kommentarer »
En kort rapport på vad som kan förväntas av SwePhone 1.0 beta 2
• 100+ rättade felstavningar och versaler samt förbättrade översättningar
• Carrier heter nu Nät (personlig seger, yes!)
• iPod inställningar på svenska
• Text heter nu SMS
• Alternativ -> Bakgrundsbild -> ”Wallpaper” heter nu Bilder
• Nya riktnummer i listan för nummerformatering
Tangentbordet vi hade omröstning om kommer faktiskt inte komma med. Det släpptes en ny version av det ryska tangentbordet det baseras på häromdagen och efter massor med testande kom vi fram till att det fortfarande inte funkar riktigt bra. Och dessutom skulle det sluta fungera någon gång i november, det gillade vi inte.
Publicerat i SwePhone | Inga kommentarer »
TUAW rapporterade precis att iPhone/iPod touch dev team har lyckats med vad som kallas ”jailbreak” på en iPhone med firmware 1.1.1.Detta är goda nyheter för oss som vill köra 3e parts program och är även första steget för en upplåsning av 1.1.1!Läs mer på TUAW
Publicerat i Blandat | 2 kommentarer »
OBS, sedan 1.1.1 installeras SwePhone via Installer direkt i din iPhone!
Denna guide är skriven för OS X men det är samma princip från Windows.
Den förutsätter att din iPhone redan är aktiverad, jailbreakad och att OpenSSH från Installer.app är installerad (om du inte förstår vad det innebär bör du inte gå vidare med denna guide ).
Vi tittar även på möjligheterna att erbjuda installationshjälp, återkommer med mer information.
Dessa filer används i guiden.
SwePhone (se iFun.se för senaste version)
Vi tar inget ansvar för eventuella skador du orsakar din iPhone.
Vi rekommenderar att du tar backup på all viktig data på telefonen.
Detta ändrar inget som en återställnig inte fixar, men var noga med att inte uppdatera till 1.1.1 och du måste återställa din telefon! Se guide här.
Glöm inte att göra rätt för dig
vi tycker 100 kr är lagom men du sätter gränsen
Har du inte tillgång till PayPal men ändå vill bidra,
maila oss på info@iFun.se så löser vi det.
Publicerat i SwePhone | 53 kommentarer »
För den som vill vara online och kunna chatta på sin iPhone via till exempel MSN, ICQ, AIM, GoogleTalk mm har Beejive en användbar lösning som heter JiveTalk for iPhone. Det är ett mycket avancerat webbprogram vilket betyder att det körs i Safari i iPhone och inte kräver något hack för att fungera (det fungerar även på iPod touch).
Jag har testat JiveTalk for iPhone och tycker den fungerar oväntat bra, läs vidare för en utförlig rapport med tokmånga skärmbilder.
Publicerat i iPhone, Program | 12 kommentarer »